28 Aralık 2014 Pazar

Yazılım Üreten Ev Kadınları

Biçki dikiş tarih oldu. Ev kadınlarına yönelik modern girişim organizasyonları Amerika'da çok moda. Çoğunun internette sitesi, dergi ve gazeteleri var. Gelecek için önerilerde bulunuyor; ev kadınlarına yeni ufuklar açıyorlar.

Alfred A.Kuehn Amerikan pazarlama tarihinin önemli isimlerinden biridir. Zamanında yayınladığı eserlerle Amerikan usulü girişimciliğe ciddi katkılar sağlamıştır.
Özellikle 'Harvard Business Review'de yayınlanan makalelerinde girişim projelerinin daima yenilik fikri üzerine inşa edilmesini savunmaktadır.
Orijinal bir yazısında çalışmayan ev kadınlarını hedef alıp şöyle diyor: "...Onlar aileden gelen geleneksel işlerle vakit öldürüp zamanlarını boşa harcıyorlar. Biraz para kazandıran işler ise taklitçilikten öteye gitmiyor. Oysa ev kadını da olsa her dişi birey bizden çok daha yaratıcıdır.(...)" Bugün Amerikan toplumunda 'ev kadını' kavramı büyük ölçüde önemini yitirmiş durumda. Yine de annelik fonksiyonunu ön plana alan ve düzenli bir işte çalışmayan kadın nüfusu hayli fazla.
Özellikle kriz dönemlerinde artan bu nüfus şimdi ekonomiye yük olmadan işini kendi evinde kuruyor.
Dahası, Amerikan tipi girişimci ev kadını biçki dikişten değil; evde üretilen teknolojik işlerden ve yeni nesil projelerden para kazanıyor.


Girişimciliğin üç tipi
Amerika'da ev kadınlarına yönelik girişim önerilerini üç ayrı kategoriye ayırmak adet olmuştur:

1-Özellikle medya ve internet yayıncılığı yoluyla derlenen girişim önerileri.
2-Çeşitli organizasyonlarca geliştirilen geleneksel öneriler.
3-Buluşsal nitelikte orijinal girişim projeleri.

Bir ve ikinci sıradaki konular bilinen ve uygulanan önerilerden ibarettir. Üçüncü sırada yer alan özgün girişimler ise, Amerika'daki yaygın tanımıyla 'girişim guruları' tarafından kaleme alınmış özgün 'girişim projeleri' niteliğini taşıyor. Bunlara yazılı basında ve internette daha az rastlamak olası. Çoğu proje patent koruması altında...
Nitekim bugün Amerikan medyasında bu türden özgün girişimler pek yer almıyor. Dahası,"Small Business Opportunities" ya da "Entrepreneur" gibi genele seslenen girişim dergilerinde ev kadınları hala sıradan işlere layık görülüyor.
Oysa sadece kadınlara yönelik girişim dergilerinde çok daha özgün projeler var. Çoğu günümüz teknolojisine uyarlanmış ev ortamında yapılabilecek son derece ilginç işler.
"Evden yayıncılık", "evde program yazılımcılığı", "evden hosting hizmeti" gibi projeler burada hemen dikkat çekiyor.

Kitaplar ilgi görüyor
Ev kadınlarına yönelik daha özgün girişimler ise kitap olarak yayınlanıyor. Özellikle üniversite ve kadın organizasyonlarının yayınladığı yeni girişim önerileri hayli enteresan.
Sadece kadın üyelerine hizmet veren girişim kulüpleri de var Amerika'da. Çoğuna üye olma şartı getirilmiş. Bu kulüplerin derlediği ya da geliştirdiği projelerin tamamı orijinal nitelikte önerileri kapsıyor ve bedeli karşılığında girişimcilere satılıyor.
En çok ilgi uyandıran faaliyetlerden biri de annelere yönelik organizasyonlar.
Çoğunun internette siteleri var.
Basit ama ilginç kazanç önerilerinde bulunuyor; ev kadınlarına yeni ufuklar açıyorlar.
Annelere önerilen işlerin günümüze uygun içerikte olması dikkat çekiyor. Örneğin annelere özgü 'blog' sitelerinin kurgulanması ve yayıncılığı bunlardan sadece biri...
Günümüz koşullarına uygun proje geliştiren ve ev kadınlarına yönelik özel girişim önerileri hazırlayan yazarlar Amerika'da iyi para kazanıyor. En tanınmışlarından biri benim de tanıdığım Priscilla Y.Huff...
Bu bayan girişim yazarı kendi sahasında tam bir otorite. Yazdığı her kitap ev kadınları tarafından kapışılıyor. İlginç olan, yazarın sadece ev kadınlarına yönelik projeleri kaleme alması... Elime yeni ulaşan "101 Best HomeBased Businnesses For Women" (Kadınların Evde Yapabileceği 101 Mükemmel İş) isimli kitabın yazarı da işte yine bu Priscilla Y.Huff...
Başarılı yazar, bu ilginç eserinde projeleri sıraladıktan sonra, kadın girişimlerini destekleyen organizasyonların adreslerini de vermiş.
İlk bakışta orijinallik taşımıyor gibi görünse de girişimcilikle ilk kez tanışan ev kadınları için yararlı adresler bunlar. Üstelik başka sponsorlara ve tedarikçi linklerine de yönlenme imkânı sağlanmış.
Aşağıda bu adreslerden birkaçını dikkatinize sunuyorum. Eğer İngilizce bilmiyorsanız ufak bir yardım alarak işi rahatça çözebilirsiniz.
Siteleri dikkatle inceleyin; esinlenme yoluyla dahi olsa, evde çalışmaya niyetli girişimci olarak (kadın erken bence fark etmiyor) çok sayıda iş olanağı yaratma imkânınız var.

Kurumlar ve merkezler:
AtHome Mothers Resource Center (www.athomemothers.com) 
Formerly Employed Mothers at the Leading Edg(http://female.home.org)
Mothers Access to Careers at Home (www.freestate.ne/match) 
American Home Business Association (www.homebusiness.com)

Yalnız internet yayıncılığı yapanlar:
www.bizymoms.com 
www.fodreams.com 
www.momsnetwork.com 

Ev kadınları için yayın yapan girişim dergileri
www.edgeonline.com 
www.homebusinessmag.com
www.succesmagazine.com 

Ve ev kadınlarına yönelik bir girişim gazetesi:
www.buzznyc.com 

Farklı Vizyon 
"Kadınların modern ekonomideki ağırlığı en hızlı biçimde Asya kıtasında artıyor(!)" (Home Shopping Channel'den)

Note Pad
"Ne yaptıkları sorulan taş işçisi üç kişinin meraklı hikâyesi şöyledir: İlki "Ben ekmeğimi taştan çıkarıyorum" der. İkincisi "Ben ülkenin en iyi taşlarını yontuyorum" diye cevap verir. Üçüncü işçi ise gözleri parlayarak şöyle yanıtlar soruyu: "Ben muhteşem bir mabet inşa ediyorum!"
Drucker

Pazarlama Penceresinden 
"Bugün Amerika'da 3.5 milyon ev kadını işini kendi evinde kurarak patron oldu. 14 milyon ev kadını ise kendi evinde parttime çalışarak patron olmaya hazırlanıyor."
Priscilla Y. Huff

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder