26 Aralık 2014 Cuma

TAKI TASARIMINDA BAŞARI HİKAYELERİ


Ümitli ama hep gerçekçi olmalısınız
Şebnem Erçelik ve Chrissy Güleç Shibu Design’ ın ortakları. Şebnem Erçelik , uzun yıllar Montreal Kanada’ da büyüyüp 80’li yılların sonunda tekrar Türkiyeye geri dönüş yapmış. Uzun yıllar kurumsal ortamlarda çalışmış.
Chrissy Güleç ise Amerika’ da büyümüş ve eşi Onur ile New York’ta tanışıp evlendikten sonra (3 yıl önce) buraya yerleşmeye karar vermiş, New York’ da moda ve basın sektöründe çalışmış.
KadınlarArası: Girişimcilik ve tasarım yolculuğunuz nasıl başladı?
Şebnem ERÇELİK: Küçüklüğümden beri takılarla oynardım, dağıtıp tekrar hayat verirdim. 2004 yılında cam boncuk derslerine başlamıştım, bir yandan da Eminönü’ ndeki boncukçuları, girişimci kadın, shibu, şebnem erçelik, chrissy güleç, takı tasarım, kaftanyarı değerli taş satan mağazaları gezerdim. 2005 yılında Shibu Design olarak bir konsept yaratmaya ve yarı değerli taşlarla takı yapmaya başladım. Her takıdan sadece bir tane tasarladığım için kendiliğinden “eşsiz” oluyordu. 3 yıl evvel Chrissy ile ortak bir arkadaşımızın evinde tanıştım, anında çok iyi anlaşmaya başladık. Yaptığım ürünlerden çok etkilendi ki bir sonraki New York gezisine birkaç adet götürüp New York ve Ohio’ daki butiklere göstermek istedi. 2010 yılının başında da ortaklığa adım attık, ben işimden ayrıldım ve tüm zamanımı bunu ayırdım. Shibu Design’ in yaratıcılığını ben üstlenirken, Chrissy tüm iletişim, tanıtım, pazarlama ve satış konularını yürütüyor. Çok iyi bir uyum ve denge var aramızda.
KadınlarArası: Tasarımlarınız nasıl oluşuyor, neler etkiliyor sizi, hangi malzemeleri tercih ediyorsunuz, kimler için tasarlıyorsunuz?
girişimci kadın, shibu, şebnem erçelik, chrissy güleç, takı tasarım, kaftanŞebnem ERÇELİK: Tasarımlarımın her birini eşsiz yapmaya çalışıyorum, koleksiyonun sadece yüzde beşi tekrar yaptığım ürünler. Birlikte yıllarca çalıştığım biri var, eline yeni malzemeler, taşlar geçtiğinde bana haber verir, oturup beraber inceleriz, benim ne aradığımı çok iyi biliyor, onun işçiliği çok iyi olduğu için aramızda sonsuz bir güven var. Koleksiyonlarımızın büyük bir bölümü yarı değerli taşlardan oluşuyor. Ametist, oniks, kristal, kuvarz taşlarını kullanırken, döküm metalleri de çok kullanıyorum. Hayatımın büyük bir bölümü yurt dışında geçmiş olmasına rağmen yaşadığım ülke ve tarihini de takılarımda yansıtmaya çalışıyorum. ShibuOtto serisinde kaftandan yapılan ürünler var. Yabancılara kaftanları anlatmak çok zevkli oluyor, hayranlar bizim tarihimize.
KadınlarArası: Girişimcilik kolay mı? İnsanın severek yaptığı bir işe sahip olması yaşamını nasıl etkiliyor?
Şebnem ERÇELİK: İnsan yaptığı işi seviyor ise, karşısına çıkan herşey ile mücade etmeye hazır oluyor. Kendi patronunuz oluyorsunuz, tüm sorumluluk sizde, zorlukları olduğu gibi başarıları da sizin oluyor. Sakin ve mantıklı düşünmeye çalışıyoruz hep, fazla hızlı atak yapacağımıza ufak adımlarla, daha emin adımlarla ilerlemeye kararlıyız.
girişimci kadın, shibu, şebnem erçelik, chrissy güleç, takı tasarım, kaftan
İlk dönem kermeslere katılarak başladık ama şimdi bizim için yurt dışında satış yapmak isteyen kontaklarımız var. Ortağım ile birbirimize sonsuz saygımız var, o hep “ben hayatta Şebnem’in yarattığı şeyleri yaratamam” derken bende hep “Ben asla Chirssy’nin yaptığını yapamam” derim.
KadınlarArası: Girişimci kadınlar olarak karşınız açıkan engelerin üstesinden nasıl geliyorsununuz?
Şebnem ERÇELİK: Açıkcası engel yerine tam tersi, iki bayan olduğumuz için bilakis daha kolay oldu bazı işler. İlginç bir ekibiz, geçmişte benzer ortamlarda yaşamış olmamıza rağmen farklıyız, girişimci kadın, shibu, şebnem erçelik, chrissy güleç, takı tasarım, kaftanbenim Türk, onun Amerikalı olması, başarılı bir ortak olduğumuzu yansıtıyor herkese. Benim sayemde Türk çevremize, piyasasına yayılabiliyoruz, Chrissy sayesinde de Türkiyede oturan yabancıların arasına girebiliyoruz.
KadınlarArası: Girişimci olmak isteyen kadınlar iletmek itediğiniz bir mesajınız var mı?
Şebnem ERÇELİK: Bunu bize soran çok oluyor. İlk olarak hep şu cevabı veriyoruz, “acele etmeyin”, yaptığınız işten emin olun, çok ama ÇOK iyi bir web sitesine sahip olmanız lazım. Ufacık bir marka, bir girişmci olsanız bile, mutlaka profesyonel olmalısınız. İyi bir websitesi, çarpıcı bir logo/marka oluşturmalısınız. girişimci kadın, shibu, şebnem erçelik, chrissy güleç, takı tasarım, kaftanFacebook, internet gibi sosyal ağlarda sayfalarınız bulunmalı, devamlı araştırmalar yapmalısınız. Ümitli ama hep gerçekçi olmalısınız.
Sitemizin adresi: www.shibudesign.com 
Facebook adresimiz:https://www.facebook.com/ShibuDesign
E-mail: sebnem@shibudesign.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder