28 Aralık 2014 Pazar

TAKI SEKTÖRÜ

    Ülkemizde dar zamanlarinda satmak üzere, bir güvence olarak ziynet esyasi satin alan müsteri grubu, satis sirasinda deger kaybina ugrayacagi endisesi ile klasik taki çesitlerini tercih etmektedir. Bu nedenle takikonusunda   iç  piyasada iki farkli müsteri tipi mevcuttur. Gelenekselmüsteri, altin takinin yatirim degerine daha fazla önem vermektedir.Dügün, nisan vb. sosyal gerekleri yerine getirmek amaciyla  taki satin alirken, ihtiyaç nedeniyle bozdurabilecegi ihtimalini gözden uzaktutmamakta ve en az deger kaybina ugrayacak çesitleri tercihetmektedir. Takiyi süslenme amaciyla alan, bir itibar araci olarak gören, tasarim zevkini ön planda tutan tüketiciler ise markali ürünlereyönelmeye baslamistir. Bu da önemli bir potansiyel yaratmistir.    Tasarim ve markalasma üzerine yatirim yapilmasi, uluslararasi taki piyasalarinda fiyatlarla rekabet etmek yerine, Türk taki sektörününgelecegi açisindan da yararli görülmektedir.    


 Türkiye geneline yayginlastirilmak üzere, üretici  firmalar tarafindanüretimde standardizasyon, müsteri odakli tasarim, Türkiye ve firmamarkasi saglanmasi amaciyla firmalarin  bu yöndeki eksiklerinitamamlamalarina ihtiyaç bulunmaktadir.      Özgün tasarimdaki takilarin katma degerleri artmakta olup, bunlarin  maden degeri ile satis degeri arasindaki fark on hatta yirmi katolabilmektedir. Anilan nedenle hayal gücünün etkili oldugu tasarimda uluslararasi basarinin devamliligi için sürekli arastirma, egitim, yurtdisindaki yayinlarin ve yeniliklerin takip  edilmesi,  uluslararasi fuar vesergilere istirak ve müzelerin gezilmesi gibi faaliyetlerin ihmal edilmeden yürütülmesi sektör çalisanlarina büyük katkilar saglayacaktir.               Öte yandan yaklasik 250 bine yakin insanin çalistigi, emek- yogun bir sektör olan kuyumculukta, istihdam üzerindeki vergi yükünün fazlaoldugu görüsünü tasiyan firmalar tarafindan üretimin maliyetlerin daha düsük oldugu Bulgaristan, Arnavutluk, Çin, Türk Cumhuriyetleri veMalezya gibi ülkelere kaydirilmak istenmesi de bu sektöre maliyetleridüsürücü desteklerin saglanmasinin gerekli oldugunu göstermektedir.         Günümüzün bir pazarlama araci olarak internet üzerinden satisyolunun tercih edilmesi için markalasmanin getirdigi standartlasma ve markaya olan güvenin tam saglanmasi önerilebilir. Markali takilarin satisi konusunda önemli bir diger pazarlama stratejisi ise, gözde tatilyörelerindeki turistik otellerde satis magazalari açmak suretiyle ünlümarkalarin dünyaca taninmasini ve tercih edilmesini saglamaktir.        Ayrica Türkiye, cografi konumu  ile  Avrupa’dan Orta Dogu’ya kadardünyanin her tarafindaki mücevher tüketim merkezlerine  ulasim kolayligi bakimindan en yakin üretim merkezi konumundadir. Sektör, Dubai’den Italya’ya ABD’den Bahamalar’a kadar dünyanin hemen çogu yerindekialicilarina en kisa sürede teslimat yapma basarisini gösterebilmektedir.Türkiye’nin  bu özelliginden yararlanilarak ve yogun tanitim kampanyalari ile sektördeki ihracatini daha ileriye götürmek mümkündür.
kaynak :ito.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder