26 Aralık 2014 Cuma

Cenan ABAS SEL- TASARIMCI

Hedefim moda sektöründe kalıcı bir marka oluşturmak



Cenan ABAS SEL- TASARIMCI
Uzun yıllar finans ve muhasebe alanında çalıştıktan sonra 2007 yılında içimdeki tasarımcı ruhunun ardından giderek exotik çanta design ve üretmeye karar verdim.
Kendi adım ve soyadlarımın baş harflerine eşimin ve oğullarım Hiram ve Mihram’ın da isimlerindeki ilk ikişer harfleri ekleyerek Cashhimi ismini oluşturdum. Amacım sadece para kazanmak değil. Çıtamı çok daha yükseğe nerde ise imkansıza çekerek dünya devleri ile çarpışmak ve moda sektöründe kalıcı bir marka oluşturmak. Çocuklarımın da ilerde hedeflerimi daha da ileriye götürüp bu işi laiki ile yapmalarını isterim.
Cashhimi olarak modayı takip eden ancak modanın esiri olmayan, kendi tarzını yaratmak isteyen kadınları hedef kitlesi olarak seçtim . Kadının kendini ifade etmesinin en kolay yolu, seçtiği aksesuarlardır. Bir kadının görünümünün ve karakterinin sırrı detaylardadır, detaylar ise aksesuarlarda gizlidir. Aksesuarları kadının iç dünyasını yansıtır.
Tasarımlarımın tümünü kendim yaratıyorum. Dünyadaki moda akımını ve sezon trendlerini yakından takip etmekle beraber önce kullanacağım materyali deri, piton, devekuşu, tavuk bacağı ve croc u seçiyorum ve oradan yola çıkarak bu muhteşem malı ne şekilde daha muhteşemleştiririm diyerek çizimeye başlıyorum. En az bir hafta da prototipi gerçekleştirerek üretimin her aşamasında atölyenin başında bulunarak çantayı ustalarımla beraber bitiriyorum. Üretimin tamamı, showroom ve atölyemin aynı çatı altında toplandığı 4.Levent’ te el işçiliği ile gerçekleştiriyoruz.
Giyimde genellikle belirli kalıpların dışına çıkmak çok zordur. Bir kadın farklı ve özel olmak istiyorsa, yani bir şekilde sürüden ayrılmak istiyorsa, kendini en iyi aksesuarları ile ifade edebilir. Çanta da kadının kendini ifade etmekte kullanabileceği en belirgin aksesuardır. Ben bu düşünce ile izlediğim yolu ve hedef kitlemi belirledim. Bu hedef kitleyi de en doğru şekilde Amerika’ da buldum gözlemleyerek, bu nedenle son 2 senedir Amerika’ da çalışmalarımı yoğunlaştırdım. NY’ ta showroom la çalışarak ve ayrıca kendine ofis kurarak bir çok ödül almış butiklere mal vermekteyim. New York’ ta mağaza açmak için kolları sıvadım ve her ne kadar global bir kriz yaşamakta isek de güzel tasarımlara hala talep var.
Türkiye’ de ise hiç bir şekilde mağazacılığı düşünmedim. Yurtdışına toptan satış ve üretim yaparak Türkiye’ ye istihdam yaratmaktayım.
İstanbul ve Ankara Beymen’ de ürünlerimi hedef kitlemle buluşturmaktayım. Kişiye özel tasarımlarımı ise showroomumda veya istenirse ev servislerinde sunmaya devam ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder